List Widget

.

Followers

Monday, February 02, 2009

Kisah semasa Cuti Mid Sem (2)



Khamis (29/1/2009)

Hari ni, pagi-pagi pegi bank dengan umi.. Umi kuarkan ASB dia RM4000.. Nak cukupkan duit untuk bayar deposit kat GGIFA..

Pastu pergi GGIFA bayar deposit yuran tu.. Daripada sume RM12740 yuran tu ni la pecahannya.. RM7000 (Umi gadai barang kemas), RM2000 (MakCik Yan bagi), RM4000 (Umi gune duit ASB)..

Bila pegi bayar tu, orang tu kata yuran keseluruhan dah naik sebab harga minyak naik.. dari RM231740, sekarang dah jadik RM242k.. Tambah lagi RM10k.. Pening kepala.. Mana la nak dapat plak lagi RM10k ni.. Hmm..

Newey, pengajaran nya disini.. Lihat la betapa sayang nya mak kat kita.. Sanggup je kuarkan duit beribu untuk kita blaja.. Padahal blom tentu lagi aku nih blaja rerajin, blom tentu lagi aku nak senangkan dia bila dah keje.. tapi sebab sayang anak, brusaha sungguh-sungguh nak bagi jugak duit untuk blaja..

AKU SAYANG UMI SANGAT3..!!




2 comments:

aiEN said...

kasih seorng yg bername mak ke, umi ke ibu ke TIADA BANDINGAN tau.. ingat tu.. dh berjaya, jgn lupa daratan..

syg awk sgt3.. sbb menghargai pengorbanan umi awk..

Mohd. Muhaimin Radzuan said...

:-)

Powered by Blogger.