List Widget

.

Followers

Friday, January 29, 2010

PAPADOM



Papadom

Papa-dom (macam king-dom).. takpon boleh di definisikan papadom (makanan yang dimakan bersama-sama nasi kandar - sedap, rangup, masin, layan...)

aku rasa kebanyakan orang dah pon tengok citer ni.. aku baru je dapat peluang tengok citer.. storyline citer ni sangat simple. Kisah seorang bapak yang sangat-sangat nak menjaga anak perempuan tunggalnya. Dari sekolah sehinggalah sampai ke universiti. Walopon secara logiknya takde la pon sesiapa akan buat ape yang Encik Saadom ni buat, tapi attention yang dia bagi kat anak perempuannya Miasara sangat la tinggi.

Bayangkan ada bapak yang jadik bodygurad yang sentese jaga 24/7 dan amek tahu semua hal-hal peribadi anak sendiri. Ikut anak pergi sekolah, hantar sampai masuk dalam kelas, time recess pon bawak bekal nasi kandar temankan makan. Time dah masuk U plak, ikut anak pergi dating. Siap tau jadual kelas Mia, ish3 impressive betol. For some people, it maybe a horror situation tapi kalo pikir side Encik Saadom ni memang la patut buat camtu. Anak dah la satu, isteri dah takde. Kalo ape2 jadik, nyesal tak sudah.


5 minit terakhir cite ni memang sangat mangharukan. akhirnya Mia boleh terima hakikat yang ayah dia ni syg sangat2 kat dia sebab tu sampai macam tu jadinya. Anak buat filem pendek untuk bapak.

Bak kata Mat : "Wajib Tayang" 
dan aku pulak kata "Wajib Tonton"

Berbaloi filem ni menang Festival Filem Malaysia

5 comments:

Azwin Yusof said...

ko lmbat la min.org dah tgok lama dahh

Unknown said...

aah.. baru ada peluang nk tgk la..

aku smpai menangis tau tgk cite ni.. terharu ada bapak yng sg ank camtu.. inspirasi2..

awin, ko cam diam je tak contact aku.. ko ada marah dgn aku ke.. lately aku byk bawak keta, terigt masa jadik penumpang ko kat penang dulu.. best nye perasaan jadik penumpang tu..

~ain~ said...

syg.. nape nangis tgk cite ni..
hehehe.. sy tgk bese je syg..

mryms said...

huhu, aku pun nanges tgk last part cte ni. sedih seyh.

Unknown said...

syg - best la citer dia, bapak dia bertungkus lumus nak jaga anak pompuan dia, mana ada org sanggup camtu. lagi baik buat hal sendiri, anak pon dah besar.. tapi Encik Saadom tak macam tu..

yamyam - sedih dan mengharukan.. ariff ada potensi jadik camtu tak?

free counters
Powered by Blogger.